09/09/2012

this has style!

 
 
 
 
Zucchini Cups
I keep my phyllo pastry, well-packed in my fridge,
to use in case of creating these “chic bites”!
 
 
 


Bu şıklık ile “kabak” adını nasıl biraraya getirsem diye düşündüm:
 “fiyakabak”da karar kıldım  ;)
 
Buzdolabımda bu stil sahibi fırınlanmış kabakları yapmak için
 iyice sarıp sarmalanmış baklavalık yufkam hazır!


 
I prepared my phyllo cups in buttered muffin moulds,
moistening by brushing each layer with water+olive oil mixture...
 5-6 layers were enough...
I sautéed chopped scallions in olive oil,
added coarsely shredded and squeezed zucchinis
and continued cooking for 5 minutes,
added a bit of seasoning (salt,pepper,nutmeg) and left aside.
Once cooled down,I added chopped basil leaves and zucchini blossoms.
Then mixed in 2 eggs whisked with ½ glass of milk,
and grated cheese (I used parmesan+cheddar and kaşar cheese).
I poured this mixture into my prepared cups
 and baked at preheated 190 C oven for 15 minutes,
lowered to 175 C and baked for another 15 minutes...
Garnish with fresh zucchini blossoms...
 
 
 
Önce yufkaları 5-6 kat olarak,
her kat arasına fırçayla su+zeytinyağ karışımı sürerek,
yağlanmış kaplarıma yerleştirdim.
Doğranmış yeşil soğanları ve kalın rendeleyip suyu sıkılmış kabakları
zeytinyağında soteledim...
5 dakika sonunda tuz,biber,muskat ile tatlandırıp,soğumaya bıraktım.
Sonra içine ince doğranmış taze fesleğen ve kabak çiçeklerini ekledim.
Ve en son olarak 2 yumurta ile çırpılmış ½ bardak süt ile
 peynir rendesi kattım...
(ben parmezan,kaşar ve çedar karışımı kullandım).
Bu karışımı hazırladığım yufkalı kaplara boşaltıp,
önceden 190 C ye ısıtılmış fırında önce 15 dakika,
sonra fırın ısısını 175 C ye düşürerek 15 dakika daha pişirdim...
Kabak çiçekleri kondurup,servise...

 


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...